تبلیغات
پرستاری و مراقبت ها - داروهای خوراکی پوکی استخوان احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهتد

پرستاری و مراقبت ها

ورزش راز سلامتی


درباره ی من

امیدوارم که با مطالب این وبلاگ اطلاعات خود را افزایش دهید
مدیر وبلاگ: حمید کریمی

صفحه نخست

پست الکترونیک

آرشیو مطالب

لینك آر اس اس

تماس با ما

تم دیزاینر



موضوعات

عکس

اخبار دانشگاه ها

اخبار پزشکی

آشنایی با رشته و شغل پرستاری

ژنتیک

آموزش-اورژانس-پزشكی

آموزش سلامت



نظرسنجی

سایت در چه حدی است؟












صفحات جانبی

عکس



دیگر امکانات

نویسندگان :

حمید کریمی


آمار بازدید :
:: تعداد مطالب :
:: تعداد نویسندگان :
:: آخرین بروز رسانی :
:: بازدید امروز :
:: بازدید دیروز :
:: بازدید این ماه :
:: بازدید ماه قبل :
:: بازدید کل :
:: آخرین بازدید :



داروهای خوراکی پوکی استخوان احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهتد
مرتبط با : اخبار پزشکی

مركز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروهای وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال افزایش خطر ابتلا به سرطان مری در صورت مصرف نادرست داروهای خوراکی پوکی استخوان هشدار داد.

داروهای خوراکی پوکی استخوان احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار نظام پرستاری، بر اساس اعلام مرکز ADR، بی فسفونات های خوراکی به طور شایع در پیشگیری و درمان پوکی استخوان و نیز درمان سایر بیماری های استخوان مانند بیماری پاژه، مورد استفاده قرار می گیرد.

این داروها مشتمل بر آلندرونات Alendronate))، ریزدرونات (Risedronate)، ایباندرونات (Ibandronate)، ریزدرونات آهسته رهش، اتیدرونات (Etidronate) و تیلودرونات (Tiludronate) است.

مطالعات صورت گرفته در رابطه با ایمنی فرآورده های مذکور، یافته های متفاوتی را در رابطه با خطر سرطان مری ناشی از این داروها ذکر می کند.

ازوفاژیت و سایر اختلالات ازوفاژیال به دنبال مصرف این فرآورده ها گزارش شده است به خصوص بیمارانی که دستورات خاص مصرف بی فسفونات های خوراکی را رعایت نمی کنند.

اخیرا سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) طی اطلاعیه ای اعلام کرده که در حال مرور مطالعات منتشره در این خصوص است که تاکنون نتیجه ای مبنی بر افزایش خطر سرطان مری بر اثر مصرف بی فسفونات های خوراکی دریافت نکرده است.

با این حال در این اطلاعیه عنوان شده است که FDA همچنان به ارزیابی تمام داده های موجود در خصوص ایمنی و اثربخشی بی فسفونات ها ادامه خواهد داد و نتایج حاصل را به اطلاع عموم خواهد رساند.

در این اطلاعیه به بیماران توصیه شده است که دستورات مصرف بی فسفونات های خوراکی را به دقت رعایت کنند و در زمینه فواید و زیان های ناشی از مصرف بی فسفونات های خوراکی و طول مدت فرآورده های مذکور با پزشک خود مشورت نمایند.

همچنین بیماران بایستی در صورت مشاهده علائمی نظیر اختلال بلع، درد قفسه سینه، پیدایش سوزش سر معده یا بدتر شدن این عارضه و اشکال در بلع یا درد هنگام بلع با پزشک معالج مشورت کند.

مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروی وزارت بهداشت  (ADRاز همکاران تیم بهداشتی درمانی درخواست کرده در صورت مشاهده هر گونه عارضه یا اشتباه دارویی، مراتب را از طریق تکمیل فرم های زرد و ارسال به صندوق پستی 948-14185 یا نمابر 88890857 یا از طریق تماس تلفنی 4-88923193 به مرکز ADR گزارش دهند.


نوشته شده توسط حمید کریمی در دوشنبه 18 مهر 1390

نظرات ()


مطالب پیشین
:: داروهای خوراکی پوکی استخوان احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهتد
:: نخستین همایش ایمنی بیمار در ارومیه برگزار می شود
:: ثبت نام شركت در شانزدهمین دوره آموزش کمک پرستاری از اول آبان آغاز می شود
:: پزشک متخصص زن، پرستار مرد، داروساز و دندانپزشک کم داریم
:: اعتبار لازم برای پرداخت حقوق 23 هزار پرستار باید تامین شود
:: مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرستار استخدام می کند
:: غلظت هپارین در نمونه گاز خون شریانی بر نتیجه آزمایش اثرگذار است
:: سازمان سنجش بیش از ظرفیت اعلام شده دانشجو معرفی می کند
:: ارائه برنامه‌های آموزشی مداوم برای کاهش خطاهای پرستاران ضروری است
:: برگزاری دوره LFC سرمایه گذاری اساسی برای آینده کشور است
:: پرستار(عکس)
:: گزارش تصویری همایش بررسی مسائل پرستاران کشور/2
:: گزارش تصویری از پرستاران دوران دفاع مقدس
:: گزارش تصویری همایش بررسی مسائل پرستاری/
:: گزارش تصویری از پرستاری از نوزادان

» لیست کامل مطالب ارسالی



-

جستجو در وبلاگ

آرشیو ماهانه

مهر 1390

شهریور 1390

لینک مشاهده لیست کامل آرشیو ماهانه



دوستان من

حرفه ای ترین قالب های وبلاگ

تفریحی_خنده دار_جوک و اس ام اس

لینک مشاهده لیست کامل پیوندها



صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لینك آر اس اس | تماس با ما | تم دیزاینر

.:: Weblog Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.